poniedziałek, 27 kwietnia 2009


Na dzisiejszych zajęciach (8.04.2009r.) przygotowałam doświadczenie na temat „Znaczenie substancji zapasowych liścieni dla odżywienia się kiełkującej rośliny”. Aby przygotować doświadczenie potrzebowałam zlewkę, tackę, watę, wodę i kilkanaście nasion fasoli. Dzień przed przygotowaniem doświadczenia umieściłam nasiona fasoli w wodzie. Z namoczonych nasion wybrałam dziewięć równej wielkości. Trzy z nich pozostawiłam bez zmian jako grupa kontrolna. W trzech kolejnych nasionach odcięłam ¼ liścieni, w pozostałych trzech ½ liścieni. Tackę wyłożyłam watą i nawilżyłam ja. Nasiona położyłam na zwilżoną watę. Teraz będę zwilżać watę tak, by nasiona nie były zanurzone w wodzie oraz obserwować kiełkowanie nasion zwracając uwagę na czas kiełkowania oraz wielkość siewki.

2 komentarze: